Voordelige sportvoeding voor duursporters op Wielervoeding.nl!

Ricardo Ricco verzorgt bloedtransfusie voor zichzelf!

Doping, een terugkerend fenomeen in de wielrennerij. Waarom nemen mensen de risico's , wie doen het en wat levert het op?

Ricardo Ricco verzorgt bloedtransfusie voor zichzelf!

Berichtdoor Manieu » 10 feb 2011, 10:20

Hoe ziek kan het zijn! Volgens het nieuws heeft Ricardo Ricco bij zichzelf een bloedtransfusie gedaan, waarschijnlijk wel met de hulp van iemand, maar toch!

Het schijnt dat Ricco het bloed wekenlang heeft bewaard in zijn eigen koelkast om het voor dit weekend even een transfusie uit te voeren.
Manieu
Site Admin

Re: Ricardo Ricco verzorgt bloedtransfusie voor zichzelf!

Berichtdoor Marcello » 10 feb 2011, 11:54

Ziek! Meteen een permanente schorsing opleggen!
Marcello
Belofte

Berichtdoor Arnold » 10 feb 2011, 16:15

Er zijn nog geen bewijzen gevonden!
Arnold
Nieuweling

Berichtdoor Manieu » 10 feb 2011, 17:59

Onderzoek van het bloed van Riccardo Riccò heeft uitgewezen dat de Italiaan inderdaad zichzelf een bloedtransfusie heeft toediend. Dit meldt De Telegraaf.

Riccò is nog niet persoonlijk door het Italiaanse Openbaar Ministerie ondervraagd. De vraag van het OM is niet meer of Riccò bloeddoping heeft gebruikt, maar of hij daarbij hulp heeft gehad van anderen.

De 27-jarige renner van Vacansoleil werd maandag opgenomen in het ziekenhuis, volgens zijn ploeg Vacansoleil vanwege een koortsaanval. Volgens een behandelend arts verkeerde Riccò in shock toen hij bij het ziekenhuis in Modena arriveerde.

De aanklager van het antidopingbureau van het Italiaans Olympisch Comité (CONI) liet dinsdag weten dat er een gerechtelijk onderzoek ingesteld is naar Riccò.

Drie jaar geleden werd de Italiaan in de Tour de France betrapt op het gebruik van verboden middelen en voor twintig maanden geschorst.

Bron: telesport
Manieu
Site Admin

Berichtdoor Marcello » 19 feb 2011, 23:03

Wielerploeg Vacansoleil-DCM heeft Riccardo Riccò op staande voet ontslagen. Dit meldt het team in een persbericht.

Het is een gevolg van intern onderzoek naar aanleiding van de ziekenhuisopname van de Italiaan op 7 februari. In het ziekenhuis zou Riccò aan artsen hebben bekend dat hij een bloedtransfusie had ondergaan.

"Het onderzoek leidde tot een schorsing van de renner. Riccò werd de mogelijkheid gegeven om zijn visie op de gang van zaken te geven. Naar aanleiding daarvan heeft het team Riccò op staande voet ontslagen. De schending van interne regels van de ploeg en overige indicaties rechtvaardigen deze maatregel", zo meldt de ploeg.

Riccò werd op 18 februari ontslagen uit het ziekenhuis, waar hij twaalf dagen lag als gevolg van koortsaanvallen en, naar verluidt, infecties aan hart en longen.

Bron: NOS Sport
Marcello
Belofte

Berichtdoor Manieu » 20 feb 2011, 10:24

Zonde voor vacancesoleil :(. Nu hebben ze geen echte kanshebber meer in de etappekoersen. Maarja misschien hadden ze ook beter moeten weten....
Manieu
Site Admin

Berichtdoor lynn123 » 18 okt 2011, 10:40

Dit is mijn eerste keer dat ik bezoek hier. Ik vond zo veel leuke dingen in uw site, met name de discussie. Uit de tonnen reacties op uw artikelen, ik denk dat ik ben niet de enige die alle vrije tijd hier! Keep up the good work. :D :D :D
lynn123
Junior

Berichtdoor basil1230 » 02 nov 2011, 09:00

Super! Over het algemeen heb ik nooit gelezen gehele artikelen, maar de manier waarop je dit schreef informatie is gewoon geweldig en dit hield mijn interesse in het lezen en ik genoot ervan.

:D :D :D
basil1230
Junior

Keer terug naar Wielrennen en Doping