Voordelige sportvoeding voor duursporters op Wielervoeding.nl!

Lekke band

Fietsen, Onderhoud, Onderdelen etc. etc.

Lekke band

Berichtdoor ahubert » 06 jul 2010, 09:03

Hallo,

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Ik heb sinds een maand of 2 een racefiets en ik heb zeer geregeld last van een lekke band (achter). In de eerste weken heb ik 5 lekke banden achter gehad... de oorzaak hiervan was misschien/waarschijnlijk omdat ik zo slim was om wippertjes te gebruiken... De wippertjes gebruik ik nu niet meer, het resultaat hiervan was dat ik een tijd lang geen lekke banden meer heb gehad, echter zit ik nu weer in een fase dat ik weer erg veel lekke banden heb. De afgelopen week heb ik er weer 4 gehad... Ik heb mijn wiel en mijn buitenband uitgebreid gecontroleerd, maar ik kan niets vinden... Heeft iemand een idee waar ik het zou kunnen zoeken of wat ik moet doen? Ik zit namelijk met mijn handen in het haar....

bvd voor een reactie!

groeten,
Alex
ahubert
Junior

Re: Lekke band

Berichtdoor Manieu » 06 jul 2010, 10:52

Hoi Alex,

Misschien zit je velglint niet goed. Haal je buitenband eraf en kijk of het velglint goed geplakt zit (of misschien zit er wel helemaal geen velglint in....
Manieu
Site Admin

Berichtdoor ahubert » 06 jul 2010, 13:03

Er zit wel velglint in en deze heb ik al eens vervangen voor de zekerheid, maar helaas zonder resultaat!

ik heb ook gekeken of mijn band toevallig op dezelfde plaats lek gaat, maar dat is ook niet het geval.

Bedankt voor je reactie....
ahubert
Junior

Berichtdoor Marcello » 07 jul 2010, 22:54

Welk merk / type band heb je?
Marcello
Belofte

Keer terug naar De Wielerfiets.