Voordelige sportvoeding voor duursporters op Wielervoeding.nl!

Studenten budget - nieuw of 2de hands?

Fietsen, Onderhoud, Onderdelen etc. etc.

Studenten budget - nieuw of 2de hands?

Berichtdoor Jackmancer » 11 jun 2010, 09:35

Hallo allemaal op Wielerfanaat.nl, dit is m'n eerste bericht hier :D

Ik doe al een hele tijd aan wielrennen, nooit echt met een vast schema maar gewoon vaak afstanden als 50-70 of 100km op een dag, naar familie toe en dan dag erna weer terug. Dit doe ik allemaal op mijn geliefde Raleigh. Dit is een Joop Zoetemelk replica, die al zo'n 30 jaar oud is dus. Wel in uitstekende conditie! Ook ben ik een keer alleen naar Frankrijk gefietst, in 5 dagen 900km. Alle bagage op m'n rug en overnachtingen in hostels. Rest gewoon fietsen.

Maare, hoeveel ik van m'n fiets hou, ik wil ook wel eens op een modernere fiets fietsen. Maar ik ben maar een studentje dus m'n budget is niet zo heel erg groot.

Mijn vraag is dus, moet ik een nieuwe fiets kopen of een tweede hands?

Er zijn fietsen van merk Merida, Batavus en Raleigh te koop voor ongeveer 600 tot 800 euro. Dat is mijn budget nog wel. Of zal ik een nog betere fiets kopen, maar dan tweede hands?

En waar moet ik op letten? Hoewel ik wel vaak fiets heb ik niet super veel verstand van de techniek 8) hehe. Die modellen zijn wel de goedkoopste van hun merk dus zijn ze ook goed?

Alvast bedankt voor een reactie!
-Jackmancer
Jackmancer
Junior

Re: Studenten budget - nieuw of 2de hands?

Berichtdoor crazybiker » 11 jun 2010, 14:58

Ik heb zelf hele goede ervaringen met mijn Bulls Harrier
afgemonteerd met een 105groep en een mooi aluframe

perfect voor mij als hobbyist

En nieuw te koop vanaf 799 euro volgens mij is Mantel in Arnhem en Bikecenter in Woerden verkopen o.a. dit merk

Greetz Laurens CrazyBiker
Greetzzzzzzzz Laurens the CrazyBiker
crazybiker
Amateur

Keer terug naar De Wielerfiets.