Voordelige sportvoeding voor duursporters op Wielervoeding.nl!

Compact op mijn racefiets?

Fietsen, Onderhoud, Onderdelen etc. etc.

Compact op mijn racefiets?

Berichtdoor CaspervH » 23 jun 2012, 13:23

Hallo,

Ik heb sinds een paar jaar een tweede hands DraCat racefiets, met Ultegra afgemonteerd. Ik ben er erg tevreden mee. Ik fiets er voornamelijk mee in de bergen. Er zit een Ultegra FC6500 50/42T crank op. Achter kan ik terugschakelen tot 25(9-speed). Nu gaat het fietsen best prima alleen als het echt stijl wordt heb ik het gewoon erg zwaar. Tot nu toe ben ik overal wel boven gekomen (Vogezen, Sloveniƫ en de Ardennen), maar in de Ardennen had ik het echt moeilijk (met name de Stockeu en de Redoute waren echt op mn tandvlees). Aangezien ik in Augustus naar de Franse Alpen ga, wil ik eigenlijk een iets lichter verzet. Na wat onderzoek kan ik volgens mij het best mijn crank vervangen, aangezien de cassettes maar tot 27 gaan. Ik heb ook gekeken of ik een kleiner voorblad kan kopen, maar daarmee kom ik tot 39tanden. Dat is maar 3 tanden verschil met wat ik nu heb.

Nu kan ik van de Ultegra FC6500 geen compact versie(50/34T). Ik kan wel een Ultegra FC6750 vinden, maar ik weet niet of dat kan met mijn derailleur en shifters en daarbij wordt het mij nogal prijzig. Die cranks kosten meer dan 200 euro. Weet iemand een andere oplossing of een goedkoper alternatief? Ik zoek eigenlijk voor ongeveer honderd euro een oplossing... Kan iemand mij helpen?
CaspervH
Junior

Re: Compact op mijn racefiets?

Berichtdoor RobBerben » 25 jun 2012, 15:26

Volgens mij kan je er toch nog een 30 oplegen dan maak je er gewoon een 11-30 van in plaats van 12-27.

Ik weet niet zeker of dit ook bij jouw versie ultegra kan anders vraag gewoon even advies bij een wielrennenzaak in de buurt.

MVG Rob
RobBerben
Nieuweling

Keer terug naar De Wielerfiets.